Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2008

Η απίθανη σπατάλη χρημάτων για τη θέση του 'Πλανητάρχη"


Η Αμερική αυτές τις μέρες ζει στον πυρετό των προκριματικών εκλογών για το χρίσμα των Ρεπουμπλικάνων και Δημοκρατικών υποψηφίων στη μεγάλη αναμέτρηση του Νοεμβρίου του 2008 για την εκλογή νέου Προέδρου. Χθες το βράδυ ήταν το αποκορύφωμα, η λεγόμενη "Σούπερ Τρίτη", όπου σχεδόν οι μισές πολιτείες των ΗΠΑ (22 τον αριθμό) ψήφισαν για να προωθήσουν τον εκπρόσωπο της επιλογής τους. Ορισμένοι ανεβάσαν βίντεο στο Youtube για να δείξουν πόσο χαρούμενοι ήταν που πήγαν να ψηφίσουν (για φανταστείτε κάτι αντίστοιχο να γινόταν στην Ελλάδα). Πέρα όμως από ορισμένα ακίνδυνα "γραφικά" περιστατικά, υπάρχει και ένα το οποίο δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το συνολικό ποσό που αναμένεται να σπαταληθεί για διαφημιστικές καμπάνιες των υποψηφίων κυμαίνεται από 1 έως 3 δισεκατομύρια δολλάρια(!!), όταν το 2004 ήταν λίγο κάτω από 700 εκατομμύρια δολλάρια. Βεβαίως, η κύρια διαφορά με το ελληνικό σύστημα είναι ότι εδώ το κράτος δεν λειτουργεί ως χρηματοδότης των κομμάτων, αλλά κάθε κόμμα ή υποψήφιος είναι υπεύθυνο για τη συγκέντρωση (fund raising) χρημάτων από εύπορους και μη πολίτες οι οποίοι κάνουν δωρεές - φανερές και κρυφές. Ακόμα και έτσι όμως, διερωτάται κανείς πόσο πιο χρήσιμο θα ήταν αν αυτά τα χρήματα τα χρησιμοποιούσε κανείς για να χτίσει νοσοκομεία ή π.χ. να χρηματοδοτήσει την έρευνα. Παραδείγματος χάρη, λίγο περισσότερα από 1 δισεκατομύριο δολλάρια δίδονται κάθε χρόνο από το National Cancer Institute για έρευνα κατά τεσσάρων κύριων μορφών καρκίνου. Θα έχει άραγε την ευαισθησία και την κοινή λογική να αντιλαμβάνεται κάποιες τέτοιες αναντιστοιχίες στις οικονομικές δαπάνες όποιος τελικά εκλεγεί επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

in.gr > Οι κυριότερες ειδήσεις

Cosmo.gr - Επικαιρότητα

Google News Greece

Contra.gr - Κεντρική σελίδα